Så här går det till
Livis Omsorg arbetar utifrån en struktur som vi har valt att kalla för Uppstartsteamet. I praktiken innebär det att vi har två medarbetare som handlägger och tar emot nya kunder till Livis. Den ena heter Sofie och hon är socionom och den andra heter Olle och han är socialantropolog. När Livis Omsorg mottager ett nytt boendestödsuppdrag tar Olle eller Sofie kontakt med kunden och bokar ett uppstartsmöte som oftast äger rum på vårt kontor. Syftet med uppstartsmötet är att planera insatsen tillsammans för att stödet ska bli individanpassat. Under uppstartsmötet går vi tillsammans igenom beställning och stödbehov samt upprättar en så kallad genomförandeplan (hur och när stödet ska ges). Då vi lägger stor vikt vid att stödet kommer igång så snabbt som möjligt utför oftast Olle eller Sofie insatsen till en början när det gäller boendestöd. Sedan matchas kunden med en lämplig boendestödjare som fortsätter att utföra stödinsatsen.

Personligt möte
Efter att ni tagit kontakt med oss och Innan något bestäms, bokar vi ett möte där ni vill träffas.

Planering och förslag
Du som kund bestämmer hur du vill ha det och vi ger er förslag på en lämplig lösning.

Beslut
När ni bestämt er så hjälper vi till med det praktiska. Känner ni att ni vill ha förändringar under tid så ordnar vi givetvis det.